2019. nov 08.

Gépszörnyek éjszakája

írta: FeriOff
Gépszörnyek éjszakája

avagy Karancskeszi 2019

Sziasztok,

még bennem vannak a 2018-as Karancskeszi akció élményei - Zsuzsa néni vendéglátásának netovábbja és hasonló vidámságok, és közben már rá kellet döbbennem, hogy itt az új évad. 2019 Karancskeszi újra vár minket...
offroad_kranacskeszi-17.jpg
A csapat kicsit változott, a tavalyi navigátorom (nem akarom nevén nevezni), szóval Zsolti átadta a helyét az új generációnak és Ákos jött velem. A másik kocsiban Tamás és kollégám EG IT INT-ből, Gyuri volt. Gyurival egyszerre 2 legyet is ütöttünk, mert azon kívül, hogy profi fényképész szeret videókat is összevágni - így kivételesen a mostani akcióról nem az én vágott videómat látjátok majd - na, azért nem kell örülni, mert a nyersanyagot én videóztam, Gyuri fényképezett napközben. Na meg persze vezetett is - és Ákos is.
offroad_kranacskeszi-14.jpg
Mindkét navigátor egyben sofőrként is teljesített, és mivel egészben hazaértünk, így nyugodtan kijelenthetem, hogy jók voltak :-)
De kezdjük az elején - az indulás klasszikusan péntek délután volt, Szencről. Tamással az autópályán találkoztunk Zelenečen. Igaz, ez nem ment olyan simán mint ahogy most ezt leírtam...
Otthon szépen berakodtunk a Patrolba, táskák, felszerelés miegymás és boldogan beültünk, éppen időben, hogy a megegyezett időpontban találkozzunk Tamással. Miután elfordítottam a kulcsot az indítóban, rájöttem, hogy valószínűleg Tamás egy kicsit várni fog ránk - ugyanis a kocsi meg sem nyikkant, ill. elég furcsa kattogó hangot adott ki...egy darabig, aztán már azt sem...erre mondják tőlünk jóval keletre a szomszéd országban, hogy 'kaput masiniszt'. Kipurcant a batri, sokáig állt a kocsi és valami kiütötte...na, mondom sebaj, bestartoljuk a másik kocsiról, majd útközben feltöltődik. Igen ám, de már kb fél éve is az volt a gondom, hogy van ugyan nekem egy indítókábelem, de nem tudom hol...tehát valójában nincs, csak az emléke van meg, de azt meg ugye ebben a helyzetben búghatom...van viszon töltőm, kicsit tovább tart, de jobb híján megteszi. Hívtam közben Tamást, hogy nem sietünk, még szórakozunk egyet otthon indulás előtt. Támadt még egy fenomenális ötletem, hogy toljuk be a kocsit. Szegény Ákos és Gyuri kicsit leizzadtak, mert ugye 2,8 tonna az 2,8 tonna és a kerekek sem éppen a legfinomabbak. Feladtuk a tologatást. Töltöttük a batrit töltővel az utcán hosszabbítóról, vagy 15 perc után megpróbáltam beindítani, de semmi, meg se fordította a motort...na, mondom így sokáig itt leszünk. Aztán eszembe jutott, hogy a szomszédnak van "bikaja", gyorsindító, ami pár perc alatt felturbózza az akkumulátort és lehet indítani. Becsöngettem és szerencsére otthon volt. Mondom neki, hogy van-e esetleg indítókábele - erre a szomszéd teljesen nyugodtan azt mondja - persze, nálam van a te kábelod, mindjárt visszaadom...na, legalább visszakerült hozzám egy év után. Kihozta a bikát is, rákötöttük a kocsira, 20 másodperc múlva indult a kocsi...már tudom mi kell karácsonyra Jézuskától. Csak jól kell megírnom a levelet, nehogy a végén istállót is kell építenem hozzá...
Na, több mint fél óra késéssel indultunk, de végül minden ok volt. Időben odaértünk, láttuk az extrém startot és mi is időben startoltunk. Az éjszakai futam klasszikusan szuper volt, ezt meg kell élni, leírni nehéz. 
offroad_kranacskeszi-19.jpg
Gyurinak hála egy csomó új élmennyel gazdagodtunk. mivel szerencsésen felültette a Jimnyt a hasára egy nagy sárkupac közepén :-) Tamás próbálta menteni a menthetőt, de nem volt nagy esély, sajnos közben a Jimny eleje megkapta a magáét és leszakadt...mivel mi a Patrollal mögöttük álltunk, nem volt nagy értelme kihúzni őket hátra és újra próbálkozni. Ezért megkértem egy ott várakozó extrém kocsit, hogy húzza már ki a Jimnyt a sárból. A fickó éppen a sorára várt az extrém kocsik speciál szakaszán (mondjuk ez még rosszabbul nézett ki mint ahogy hangzik - extrém speciál...). Odajött és kirántotta a Jimnyt a sárból. De közben a jobb első kereke defektet kapott neki - én már azt néztem merre szaladjunk a sötét erdőbe, mert mondom ez olyan ideges lesz, hogy miattunk kapott defektet, hogy a villáskulccsal veri szét a fejünket. De a fikusz kiszállt a kocsiból, és csak annyit mondott - "na, defekt"...én mondjuk 10 percig felsoroltam volna az összes leszármazottunkat anyai ágon, Ő meg csak nyugodtan konstatálta, hogy defekt - nem tudom mit szed, de én is kérek belőle...
Kiderült, hogy nem klasszikus defektje volt, tehát nem lyuk a gumiban, hanem mivel extrém le volt neki engedve 0,5 bar nyomásra a tapadás miatt, így sikerült neki levetnie a gumit a felniről. Életemben először láttam élőben hogyan kell ezt visszarakni - spray, tűz, robbanás és már meg is van. Közben nyakig sár, de sebaj, nem műtét volt :-) A videón tisztán látszik az akció. Nagy élmény volt, elmondhatom. Még nagyobb volt másnap a meglepetés, akkor vettük észre, hogy a robbanástól a gumin levő sár hová tűnt (este ezen nem is gondolkodtunk) - na reggel a nappali fényben láttuk hogy az összes sár rajtunk landolt apró pöttyökben :-)
offroad_kranacskeszi-12.jpg
A nappali futam verőfényes napsütésben zajlott le, inkább mondanám Joyride-nak a mi részünkről, mivel a speciál szakaszokat taktikusan kihagytuk és élveztük az offroadozást a gyönyörű őszi erdőben úttalan utakon. Tényleg szép volt...
offroad_kranacskeszi-50.JPG
==============
==============
Szólj hozzá

nissan mitsubishi terepjáró auto jeep offroad csapatás patrol terepezés off-road ejjeli autozas