2019. sze 27.

Az offroad trophy királyság

írta: FeriOff
Az offroad trophy királyság

Tisovec

Kedves Offroad pozitív barátaim :-)

2ö19 április - sikeresen megkezdtük a harmadik off-road szezont - legalábbis az én időszámításom szerint :-) 
Egyből a közepébe csaptunk, mivel Tisovec volt az első színhely ebben az évben, ami ugye arrol híres, hogy Szlovákia legnagyobb off-road talákozója. Most sem lett kisebb, már néhány éve szabályozták az autók számát - konkrétan 250 terepjáró vehet részt az akción. Hogy mennyire jó és érdekes a rendezvény, azt talán az is igazolja, hogy a nevezés 2 hónappal korábban volt, de a nevezés második napján amikor jelentkeztem, a 212-es rajtszámot kaptam :-) 

tisovec2.JPGaz éjszakai oficiális rajt...

Tamás Jimnyje már útra készen várta az indulást pár héttel az esemény előtt, de az én Pajerom egy "faceliften" ment keresztül, ami konkrétan újrafestést jelentett - az eredeti sötétzöld festék már úgy össze volt karcolva hogy több volt a karc mint a szín, így aztán váltottam feketére - Raptor festékre ami karcmentessé teszi a kocsit (na ok, gyémántkéssel valószínűleg meg lehet karcolni, de hagyományos módon=sűrű erdő ágai nem karcolják meg. Tisovec után elmondhatom, hogy tényleg működik! Csak halkan említem meg, hogy színváltás után kell menni KO-ra a kocsival, pénteken voltam is, érdekes volt :-) de ezt majd valamikor később mesélem el.

Vissza az előkészületekhez:
a pozsonyi szervizem nem a sebességéről híres (tudjátok - alacsony ár / gyors munka / kiváló minőség - de ebből a vásárló csak kettőt választhat, na itt most a gyors munka lett kihúzva az egyenletből - de mivel nem volt sürgős, hát megérte. Igaz, hogy a kocsi több mint 1 hónapig volt náluk és Tisovec előtt 3 nappal kaptam vissza, de sikerült :-) 
Csütörtök délután indultunk - Tamás, Zoli és én, klasszikus forma 1-es kerékcserét dobtam a garázs előtt, a régi utcai kerekeket tettem fel a Pajeróra, kényelmesebb legyen és főleg nem olyan zajos az út az autópályán, mégiscsak 250km-t megyünk oda majd vissza is. A traktorkerekeket beraktuk a kofferba (1 ment a Jimnybe, fő a biztonság). Akkor még nem tudtam mi vár ránk útközben, ha tudtam volna akkor megspórolom a 40 perces kerékcserét otthon :-(
Pengettünk vagy 110-vel az autópályán Besztercebánya felé, közben itt-ott walkie-talkieztunk Tamással ne szomorkodjon egyedül mögöttünk a Jimnyben. Egy darabig eltartott amíg rájöttünk miért ismételteti el Tamás a kérdeseinket, ha közben nagyobb szünet volt - Tamás füldugókkal vezetett :-) mert ugye az MT gumik baromi jók, csak éppen nem aszfaltra, ott olyan hangosak, hogy az ember 80km/h fölött nézegetni kezd a felhők felé hol repül felette a helikopter...

Zólyom előtt néhány km-vel elkezdett rázni a Pajero, először azt hittem az aszfalt másfajta, aztán éreztem hogy egyre rosszabbodik a dolog, ezért elkezdtem lassan fékezni - kb 80km/h-nál egy hatalmas durranás és a bal hátsó gumi szabályosan felrobbant. Sikerült gond nélkül megállni és lehúzódni aa autópálya szélére, de persze szalagkorlát volt a szélén, így túl sok helyünk nem volt - Jimny mögöttem fedezett minket miközben 20 másodperces kerékcserét nyomtam száguldozó kamionok mellett - mit mondjak, nem kívánom senkinek ezt az érzést - még szerencse hogy Zoli a helyzet magaslatán volt és egyfolytában videózott, így ha más nem legalább az utokor megtudta volna milyen színű kamion vasalt ki minket, így meg van róla emlékünk - a video végén látható lesz :-)

tisovec3.JPGkerékcsere az autópályán

Az autópályáról 1 km után szerencsére le tudtunk jönni, mert 3 úti kerékkel és 1 baszi nagy traktorkerékkel nem volt túl jó menni (rezerva nem volt, de minek ha a kocsi tele volt a T3-as MT kerekekkel :-) Gyorsan (ok, relative gyorsan) kicseréltük a maradék 3 kereket is T3-ra, és folytattuk utunkat - az első napi adrenalin csomag megvolt :-) a következő 2 nap meg csak növeltük az adagot :-)

tisovec4.JPGmi jobb egy kerékcserénél? Hát négy kerékcsere az út mentén...

Estére Tisovecbe értünk, regisztráció, majd nyálcsorgatás - a rengeteg kocsi ahogy ellepte Tisovecet - szebbnél szebb monstrumok - valami fantasztikus volt. Az est fénypontja az "hivatalos rajt" volt, műsorvezetővel, zene, villogás, fel az emelvényre stb - videó elején látható... nagyjából 7-800 néző, szuper hangulat :-)

Szállás ugyanaz mint tavaly, ki adná fel a Bookingos szállót 9.0 pontos értékeléssel? A kilátás az ablakból bámulatos (lásd videó), a fürdőszoba pedig egyenesen ámulatba ejtő - hogy tudtak ezek bepréselni 1,5m2 helyre wc-t zuhanyt és mosdót, az egyenesen technikai zsenialitásra vall - már csak ezért is adnék nekik 10 pontot a tízből. Igaz, hogy fogmosáskor össze kellett húznom a vállamat, mert így is faltól falig értem és a wc 45 fokos szögben volt elforgatva, hogy beférjen a fülkébe, de sebaj-nyitott wc ajtónál le is lehetett ülni a wc-re :-). És a zuhanyból gond nélkül tudtam volna fogat mosni és egyszerre pisilni a wc-be, minden kéznél volt - nagyon praktikus :-)

Maga a kétnapos Trophy klasszikusan fantasztikus volt, hiába, 15 éve csinálják a fiúk, itt olyan utak vannak amikről otthon csak álmodhatunk - amikor az ember 450m-en keresztül hajt meredeken felfelé egy olyan lejtőn, ahol lábon alig tudna megállni, na az élmény :-) sajnos a videó mindezt nem adja teljesen vissza, főleg a gravitáció csínjait amikor a dombon felfelé állva nem bírja az ember kinyitni az ajtót, olyan nehéz stb. 
Most nem fogom szétírni a majd 50km-es Trophyt, de megizzadtunk az biztos és gyönyörű időnk is volt - napocska sütött, 20 fok és paradox módon előttünk meg nicsak, 90cm mély sár :-) hát ez Tisovec :-)

Ha van 7 percetek (6.5 oraóra videóanyagot kellett összevágni, nem ment rövidebbre) akkor klikk a videóra:

Enjoy :-)

==================

Tisovec Trophy - video

==================

Szólj hozzá

nissan mitsubishi terepjáró auto jeep offroad csapatás patrol pajero terepezés off-road ejjeli autozas